vad är livet?

En söt film har gjorts och lagts ut på Youtube som handlar om de där ögonblicken i livet som vi nästan alla går igenom.. Det är ju detta som är livet. Men många av oss går omkring och väntar på att livet ska hända och ser inte allt det där som faktiskt händer här och nu... Man går i sina egna spår och rutiner och tar inte tillvara på allt det där.. som faktiskt är livet..

Jag och min familj har långt till släkten så därför har jag en familjeblogg där jag skriver saker som händer i min familj och där brukar jag skriva ner saker som mina barn gör eller säger.. och där man kan ju se hur deras små hjärnor utvecklas i takt med att deras uttalanden blir mer och mer förståndiga.. Jag skriver också upp det i en liten bok om jag inte har datorn igång.. Där är några gyllene ögonblick samlade..

Varför är det så svårt att stanna upp i nuet och ta de ögonblick som kommer här och nu? Vi planerar för framtiden oavsett om den är långt borta eller om 30 minuter. Hur ofta stannar du upp och ser på världen omkring dig.. vi borde njuta mer över att det är fred i vårt land och att vi inte blir bombade med napalm. Att våra nära och kära är friska och lever omkring oss.. Berättar vi tillräckligt ofta att vi älskar dom?

Idag såg jag en död humla som låg bakom ett glas.. Den hade legat där och blivit så blekt av solen att det såg ut som en albinohumla..



Jag tog mig lite tid att titta på den här söta lilla saken och lyssnade på alla ljud omkring mig.. Morgontrafiken for förbi.. fåglar sjöng i träden och någon cykel plingade förbi.. Sen kom en kollega och öppnade dörren - ett nytt möte- ett nytt ögonblick i mitt liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0