bemötande

Vi byter bredbandsbolag nu i månadsskiftet. Och det är alltid strul när man ska byta från något till något annat. Den här gången beställer vi telefon, bredband och virusskydd från bolag två. Det ska börja gälla 1 oktober får vi veta. Plötsligt får vi en räkning från bolag 1. Vi har avslutat vårt telefoniabonnemang innan avtalet gått ut så vi får betala straffavgift på drygt 300kr... När vi sen får telefonräkning från bolag 2 så visar det sig att vi har fått ett virusskydd som vi ska betala för... Men inget bredband!!! Maken ringer till bolag 2 som säger att så är det alltid med telefonabonnemang (vilket möjligen står finstilt på hemsidan) och det där med virusskyddet ska man kolla upp och återkomma till Maken.. Månaderna går.. Vi är duktiga svenskar och betalar in för virusskyddet i alla fall så att man inte får någon anmärkning på sig och tänker att det rättar dom väl till senare.. Ingen ringer tillbaka till Maken..

I dag ringer jag till bolag 2 och frågar om det verkar rimligt att vi betalar för virusskydd när vi inte har bredband. Jag väntar säkert 4 sekunder innan hon svarar att: Jodå, det tyckte hon eftersom man kan använda det till att surfa med telefon.. Men.. vi har ju inte Voip... Vad ska vi då med virusskydd till? Det dröjde ytterligare 4-5 sekunder innan hon pratade igen.. Hon var snorkig och otrevlig och verkade mer upptagen med att "bläddra i veckorevyn" än att ta hand om kunden... Hon sa nästan rakt ut att vi får skylla oss själva eftersom vi beställde via nätet. 4-5 sekunders tystnad då jag hörde andra - TREVLIGARE - röster i bakgrunden.. "Ni har ju beställt detta - menar du att det inte stämmer?!" tog hon sig tid att fråga snorkigt "vi har beställt det, det stämmer - vi ska ha det när vi har bredband - vilket vi får den 1 oktober och inte för tre månader sen!!" Hon nedlät sig att berätta för mig att det är ju olika produkter.. "JA, men dom används tillsammans och vi köper dom från samma företag!" hävdade jag...  till slut nästan suckade hon och sa att hon skulle kolla upp det och ringa tillbaka till mig. Hon fick mitt telefonnummer och när jag inte genast lade på sa hon: Då säger vi så! med vass röst.. JA, Tack,,, hör jag mig själv säga.. Vad tackade jag för???

Även om man tycker att det är en idiot som ringer så får man väl ändå som kundsupport vara lite mer positiv i sitt sätt att bemöta den som ringer... Annars kan jag ju tycka att man är på fel plats. Man ska ju vara där för att man vill hjälpa till inte för att snäsa av människor som undrar över vissa saker.. Hon kunde ju gjort så mycket bättre.

"JA, oj, det verkar ju tokigt. Tyvärr är det så när man beställer via Internet att vissa saker börjar gälla dírekt medan annat tar lite tid. Jag kan ju se om jag kan göra något åt situationen men jag är tveksam till det. Kan jag få ringa upp dig senare idag så ska vi se om vi kan vara behjälpliga.. ?" Hade ju fungerat så mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0