i skolans dusch..

Min man kom just från ett möte på skolan.. Där hade man bland annat tagit upp att barn i 1:a klass hade blivit fotograferade av tjejer från 8:e klass - i duschen efter gymnastiken! Det får mig att fundera på om någon betalar tjejerna för att ta dessa foton.. Ska inte våra barn få vara naturliga och nakna ens i skolans duschutrymmen?? (Man ska åtgärda detta genom att fröknarna ska finnas i omklädningsrummen när barnen byter om och duschar så att inga obehöriga kommer in.. )

Men vart är denna värld på väg.. Jag blir helt gråtfärdig... Läser på DN.se och blir mer och mer ledsen.. 750 000 pedofiler räknar man med som söker på nätet eller i verkligheten.. och jag tänker på min lilla flicka och min söta pojke som just nu sover sött i sin sängar.. Hur kan man bara tända på deras oskyldiga osexiga kroppar.. Vad är det i pedofilernas hjärnor som är fel??? Jag mår illa.. 4 miljoner websidor med utnyttjade barn till och med under 2 år. Dessa värnlösa små barn som borde kunna lita på vuxna..

Många som våldtar och förgriper sig på andra har själv blivit utsatta för övergrepp av varierande grad och typ, har jag läst någonstans under min utbildning. Därför måste vi bli bättre på att ta hand om de utsatta barnen så att de inte själva blir förövare.

Jag pratar med mina barn om det här... Försöker få dom att förstå att de måste berätta för mig om någon har gjort något mot dem som de inte tyckte kändes bra -om någon tagit på snoppen eller snippan eller sagt åt dom att ta på någons snopp, snippa eller bröst.. Och om någon sagt att det måste bli en hemlighet som man inte får berätta för någon - då MÅSTE dom berätta för mig.. För ingen vuxen eller något äldre barn får göra sådant...

Jag hoppas så att dom förstår..

Men när jag var liten pratades det inte alls om sån't... har det ökat eller har det bara blivit mer synligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0